۱۳۹۱ بهمن ۱, یکشنبه

آقای بنی صدر! منافع ایران ارجح بود یا انتقام گیری و سلاخی کردن پادشاه بیمار؟


آقای بنی صدر! دوست دارم بدانم که اگر می شد به گذشته بازگشت، باز هم گروگان گیری کارمندان سفارت آمریکا در تهران را تایید می کردید؟ آیا باز هم باد به غبغب می انداختید و در ازای آزادی گروگان ها، بازگرداندن پادشاه بیمار و در چنگال سرطان پیشرونده را طلب می کردید؟ آیا مگر ندیدید که با بی گناهانی چون بانو فرخ رو پارسا چه کردند؟ مگر نمی دانستید که چون خلخالی بیمار روانی بر مسند قضا بود  که از جنازه های در خاک و قبورآنها هم نمی گذشت  و چه بسیار خونهای بیگناهی را بر زمین ریخت؟ 

امروز ولی می بینید که گروگانگیری از سفارت آمریکا، چه اندازه مصیبت بار بود که هنوز هم ایرانیان تاوان آن را می دهند. آیا شکنجه و کشتن پادشاه بیماری که تمام قدرت خود را به دست بزرگمرد ملی ایران -بختیار- سپرد و گریان از آنچه بر وطن می رفت، ترک دیار کرد ارزش آن را داشت که ایران منزوی شود و دنیا را مقابل خود ببیند؟

منتظر پاسخگویی شما هستیم...

توضیح:
بنی صدر روز پس از  اشغال سفارت در سر مقاله ای در روزنامه انقلاب اسلامی  با فرنام " امریکا و انقلاب" ۱۴ آبان ۱۳۵۸، شماره ۱۱۱ می گوید "  اشغال سفارت آمریکا نشانه کمال هوشیاری مردم و بیانگر قاطعیت نسل جوان امروز کشور در دفاع از استقلال کشور و انقلاب خویش است...یک بار دیگر نسل جوان کشور اراده قاطع خود را به پیروز گرداندن انقلاب اظهار کرد. این نسل نشان داد که سخن امام حرف دل او است و این ملت تا همه جا حاضر است و همیشه آماده قبول محرومیت های بزرگ بوده و هست. این ملت در اقدام خود نگران عکس العمل های آمریکا نیست."



تصاویری از صفحه نخست روزنامه انقلاب اسلامی در هجرت (۱۰ آذر ماه ۱۳۵۸):




۲ نظر:

  1. اینکه گروگانگیری عملی غیر قابل قبول بود، شکی نیست. ارتباط دادن ان با برگردادندن شاه به ایران برای محاکمه بدتر از ان بود. اما صرف درخواست برای استرداد شاه برای محاکمه در دادگاهی ایرانی نه تنها اشکالی ندارد، بلکه از حقوق مردم ایران است. چرا شماها انتظار دارید که با اینهمه خیانت و جنایت که رژیم پهلوی در حق مردم کرده است، سران ان رژیم و سردمداران و جنایتکاران ان رژیم مشمول بند ج شوند و از مجازات قانونی فرار کنند؟ چرا شما خائنین و جنایتکاران پهلوی چی را تافته های جدا بافته میدانید که باید دست عدالت از دامنشان همیشه کوتاه باشد؟ چرا درخواست استرداد شاه برای محاکمه در دادگاهی ایرانی مصداق "انتقام گیری" است؟ البته دادگاه های شرع با قضاتی امثال خلخالی ها و گیلانی ها و غیره صلاحیت محاکمه هیچکس از جمله شاه را ندارند، اما صرف درخواست محاکمه خیانتکاران و جنایتکاران رژیم پهلوی یا هر رژیم جنایتکار دیگری حق مردم است، منافاتی با عدالت نداشته و مصداق "انتقام گیری" هم نیست.

    پاسخحذف
  2. با درود ،ما جواب نخواستیم، تنها کاری که این مردک آخوند مخفی کراوتی متحجر می‌تونه بکنه اینه که اصلا حرف نزنه ،حرف نزنه مردم نمیگن لال ،یه کشور و ملت و این وطن فروشا بدبخت کردن به خاک سیاه نشوندن بعد هم با لباس زنونه فرار کرد رفت فرانسه تو‌ بغل اربابش ،واقعا آدم میمونه اسم این موجودات رو چی‌ بذاره خیلی‌ وقاحت و بی‌ شرفی می‌خواد که هنوز بعد از ۳۴ سال اسم شب نامش جمهوری اسهالی باشه و دم از آزادی و حقوق بشر و... بزنی‌!!!!‌ای خدا کی‌ می‌شه بره لا دست خمینی و دامادش رجوی؟هر جا که اسم خائنین به وطن باشه بنی صدر هم هست

    پاسخحذف